Att få göra det jag alltid drömt om att få göra

I helgen har vi varit nere i GBG och träffat min familj såhär innan jul. Fick lite paket förstås, men inte öppna förens jul afton :)  Alla fick hålla bebis och var hur lyckliga som helst över det, Viola pratade allvar med sin kusin i magen som är beräknad till 4 mars. Jag fick tre chokladkalenderar utav mamma som hon glömt att ge oss så nu har vi tre choklad kalenderar att äta upp, eller jag ska äta upp.

Jag har alltid drömt om att äta andras chokladkalendrar och nu kan jag äta enda till lucka 18 på alla 3! ! ! Jag vet att när jag var liten var jag ibland för girig och åt upp hela min chokladkalender  redan  vid lucka fyra och som inte de vore nog så kunde jag sno mina syskons choklad på lucka 22 trots att vi kanske bara var på 14 och hoppades samtidigt innerst inne att de skulle förstå att det inte lagt i någon choklad i lucka 22, att dom helt enklet glömt det. Eller så hoppades jag att det fanns övernaturliga krafter i chokladkalendrerväsendet och lagt dit en cholkad i lucka 22 så mina syskon inte skulle märka något. Men de hände såklart inte och jag fick skulden, och jag kunde inte hjälpa min sötsugs begär som jag arvt efte min mamma.

Imon, måndag blir det ner till Hjo för att gå till MVC och BVC på 2 månaderskontroll  både på mig och Viola.  Efter detta bär det av till SKövde för att inhandla klappar till julklappspelet.  Hoppas det går snabbt och smiddigt men det gör det väl med största sannolikhet inte, desutom har jag var så duktigt och skrivit ner vad vi ska köpa, var det finns och hur mycket det kostar.  Såg PLUS i veckan på SVT play och de var de hetaste tipset de kunde ge i julklappsjakten. Visste ni förresten att vi lägger 7000kr/person i sverige när vi handlar julklappar. De gör verkligen inte jag så jag antar att de finns dom som handlar julklappar för 1000kr och dom som handlar klappar för kanske 15000kr.
Har ni sett min lille pöjk ;)   Söt blå overall från Nanok

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0