första snön

Äntligen har vi fått den där snön som jag bad till både jesus och gud efter, kul att dom valde att lyssna på just mig för en gångs skull, funderar nu på att bli väldigt religös och införskaffa ett jesus stall till nästa jul. Snön gjorde också mer uppenbart att en hel flock med kor gått i våran trädgård inatt och både lämnat fotspår och en kletig present precis utanför dörren. Trodde jag såg djävlar när jag stack ut huvudet från fönstret för att se vad hundarna hörde där ute eftersom de inte förmådde sig att sluta skälla. När ett dussintals ögon vände sig mot mig fick jag gnugga mina små blå och samtidigt nypa mig i kinderna för att bevisa för  mig själv att jag inte drömde. De stod sex stycken röda kor med varsina två horn, de kanske var djävlar iaf. tänkte jag.
Korna tillhörde grannen och jag nästa gång jag vaknade såg jag att de fortfarande var på frifot.
Ser lite sleten ut men det får man vara när man har enliten bebis som inte alltid vill sova som jag vill.

Kommentarer
Postat av: Maria-Mamma till Alice

Hittade din blogg via familjeliv! Såg att du bor i Hjo. Jag är uppvuxen utanför Skövde.

Nu bor jag i Karlstad, här kom det nyss några ynka snöflingor, men de är nog borta innan man hinner blinka!



Hoppas du haft en bra dag :)

2011-12-05 @ 15:04:47
URL: http://mariaberglund.blogspot.com
Postat av: Sofie - Mamma till två små

Vilken liten sötnos!

Här snöa det som bara den för att sedan tio minuter senare töa bort och nu syns inte ett spår. till och med regnar lite... Skåne är piss ibland...



Hoppas ni har en fin dag..

2011-12-05 @ 17:14:47
URL: http://lillgarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0