Inte riktigt som jag tänkt mig

Jaha ja, då var denna helgen tristare och tråkigare en vad det hade tänkt att bli.
I fredas så styckade vi gris eller a "vi" är alla utom jag och Mats som kom dit så sent att slakten var redan avklarad. Vi fick mat i form av tacos och två stora kassar griskött med oss hem och mer finns att hämta. När vi kom hem framåt 22 så duschade jag och sedan gick jag och nattade Viola redan 23 och hon somnade 23:30, tänkte börja med lite nattningsrutiner nu.  Kan ju inte somna 02 varje kväll.  Gick ner och spelade PS3 en stund och Mats såg blek ut och kände sig illamående. Då var de igång, maginfluensa för hans del och han sov mest på toaletten den natten.  Han har varit trött och hängig hela dagen men det är redan på bättringsväg!   undra nu bara om jag får en släng av sjukan, ännu värre hade det varit om Viola blev sjuk de lilla flickebarnet.

Jag och Viola var i Tidaholm på förmiddagen och handlade sådant som en magsjuk ville ha, blåbärssoppa, banan, fil, snus(?), ramlösa och jag köpte en chokladkaka och en cola att festa på, det är ju trots allt helg. De var tanken att vi skulle åkt till gbg på lördagen och sedan tillbaka hem på kvällen. V var bjudna på adventsmys hemma hos min  bror med sambo, hela familjen skulle träffas för en gågns skull såhär innan jul. Jag har ju inte sätt min pappa heller sedan han blev sjuk och jag har inte riktigt förstår hur sjuk han är eftersom jag inte sett  honom. Ja ja, det kommer väl fler tåg som man bukar säga. Blir till att sitta här hemma och njuta av när Mats hulkar sig över WC, det kunde varit värre, sjuka kan ju alla bli inget man kan rå över.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0