Interljuv med mig själv

Sådan är Viola just nu:
Hon har både sina glad och arg perioder varje dag. När hon är glad ler hon och gurglar sådär härligt. Hon blir arg när saker tar för lång tid.
Så sover Viola:
Hon somnar rutn 00-02 på nätterna och sover då runt 4-5 timmar innan hon vaknar och vill ha mat, äter, somnar om brevid mig. SOver yttligare 2-3 timmar, äter och ligger och småpratar lite somnar om efter att jag klätt på henne kläder. Sedan snusar vi till 10.00, jag går upp äter frukost och fixar iordning mig. Viola sove till 11-12 sedan ligger hon i sängen med världens bästa humör.
Gillar:
När vi räcker ur tungan mot henne, då ler hon och vi smälter.
Gillar inte:
tiden mellan 16-19 på kvällanra då brukar allt vara lite jobbigt en stund och Viola är kinkig.
De här kan Viola:
Prata med tungan och några andra ljud som bara hon kan/har, hålla huvudet utan problem, följa saker med blicken.
Så fick Viola sitt namn:
Vi var ganska överens om att vi ville ha släktnamn på våra barn så då låg Viola och ELvira på top vilket är släktnamn. Andra flicknamn vi tyckte om var Lea, Hillevi och Siri. Om det blivit en pojk hade han fått heta Hilding.
Bästa bebis prylen:
Nappen
De bästa med Viola:
Att hon oftast är en väldigt snäll och glad bebis, lättskött som jag brukar säga.
Beskriv förlossnigen med tre ord:
Snabb, kontrollerad,  naturlig
hi hi, roligt min.

Kommentarer
Postat av: Foto, design, vardag - 16 år och mamma

åhh haha så söt min hon har på sista bilden, hon ser riktigt sur ut. :)



Förresten, du skulle inte vara intresserad av en ny, personlig och avancerad bloggdesign? Just nu tar jag endast 50-100kr för en hel bloggdesign helt efter dina önskemål. Pengarna går dessutom till sonens sparkonto.

2011-12-10 @ 22:36:48
URL: http://justababy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0