Lucia

Imon är det lucia ! Lucia som är så fint och mysigt och det känns ganska svenskt faktiskt, är de det??
Tänkte åka till Korsberga på morgonen och se barnens luciaframträdande med min Viola. När jag var yngre brukade jag vara med i lucia framträdande, ända fram tills jag var 18 år faktiskt. Kulatt öva fram till uppträdandet minns jag, sjunga, bestämma vilka sånger som ska vara med osv. På sötåsen var min vovve med på uppträdande lixom några andra hundar, en jet och lite annat smått och gott. Jag och Mikel sjön "en helt ny värld" ni vet låten i filmen Alladin. Vi satt på en rundbal på en matta, roligt roligt.   Saknar den tiden när jag tänker tillbaka på den, tiden på gymnasiet Sötåsen i  Töreboda.

Kommentarer
Postat av: stina

Vilken söt liten tomte :-)

2011-12-12 @ 17:59:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0