Fredag den 22 juli närmare bestämt


Min lilla plutt Lexi, hon skulle allt spela tuff imorse genom att bita att sätta våran nya grannar på plats. Vi fick nämligen en ny flock med kvigor i förgår, och imorse när Lexi tog sin dagliga morgonkiss ute så gjorde väl kvigan något oacceptabelt mot henne, som att blega på henne aldelles för länge eller nåt. Lexi hade tydligen rusat in i hagen för att klå upp en och annan kviga men vänt ganska fort och gnällt gällt.  Antagliugen blivit sparkad  på tassen, hon haltade.  Jag var inte hemma utan fick reda på det när jag kom hem. Nu ligger hon mest och vilar och jag lyfter henne upp  i soffan och sängen. Stackars LexiLiten.

Har börjat fylla i blanketten idag gällande graviditetspenning, Bm  tyckte det var lika bra att fylla i den och skicka in ifall jag skulle må sämre om några veckor, allt kan faktiskt hända och det är bättre att ta det säkre före det osäkra.  Vill inte står där utan pengar. VÄntar även på redovisning kring min årsinkomst, men den tycks dröja då ingen vill jobba på sin semester.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0