JULI

Så mycket som sker så jag vet inte hur jag ska kunna sammanfatta, tappat tråden och lusten med att blogga. Det är ju sommar, vill mest bara vara ute, eller sova eller sola efter jobbet. Även om detta är en av de roligaste tiden i livet och som jag helst hade velat dela med mig av den så blir det inte riktigt som jag tänkt mig. Jag tycker det är kul på jobbet men jag hade hellre tillbringat några dagar på soliga Hyppeln och med vännerna där. Mamma och pappa drog ut för att segla idag så huset hemma står tomt. Jag jobbar ju dock på helgerna och är bara ledig någon dag då och då på veckorna så jag hinner inte dit. Slutar jobbet i augusti men då vet jag samtidigt inte hur jag har deet med det andra jobb, mitt rikigt jobb. Det är ju ett projekt arbete och det är inte säkert det finns kvar. Om det nu skulle vara så att det inte fanns kvar så skulle jag vara tvungen att slita inom vården så länge jag kunde för att få ihop tillräckligt mycket pengar när jag blir mammaledig.

Jobbigt att känna den pressen, jobbigt att inte kunna njuta lite av sommaren hemma på ön också, mår riktigt dåligt över det. Ser mycket nackdelar med att bo landet ibland. Det som stör mig mest är att jag måste ta bilen för att kunna svalka mig i vattnet. Ta bilen lixom !?  När jag bodde hemma kunde jag ta kanske 150 steg så stod jag ute i havet. Här får jag sitta i en kokhet bil i 20 minuter minst för att först hitta en parkering sen hitta en liten plätt att lägga handuken på och sen gå och doppa tårna i 12 gradiga vättern.  Det är så onaturligt för mig att bråka om att bada i vatnett, ta bilen dit och att det är så kallt och en  konstig känsla när det är sötvatten.  Jag tycker sötvatten är så halt, ja jag vet det låter konsigt men söt vatten är lite som om man har ett tunnt lager tvål på kroppen. Lite slemmigt efteråt tycker jag.

Snyggt självpoträtt va?  Trodde ni ja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0