Kantareller, blåbär, hallon och bad

Idag har jag gjort mycket av det som man gör på en sommar. Jag har solat och badat med Mikel vid Mullsjön eftersom det blåste kallt vid Vättern idag. Vi låg och pratade och fnittrade i vanlig ordning, det var måndag så det var vi och några till på stranden. Vatnett var ljummet och päckligt precis som det är i Mullsjön, sen blir det aldrig djupt heller i den där nerans sjön så det är också ett minus. JAG VILL HA HAVET!  Men det får man förstås hålla tyst om här uppe för här är ju självjklart päckliga insjöar bäst att bada i !?

Mikel
Jag som är en liten tjockis nu

Sedan åkte vi hem för jag blev mycket hungrig av sol och bad, stekte två älgbiffar och gjorde iordning hamburgare till mig och sambon.  Efter den goda måltiden gick vi ut i skogen för att leta rätt på kantareller och vi behövde inte gå långt för att hitta det gulagukdet.
Sommarkantareller
När vi kom hem rensade vi kantarellerna och la dem i en röd skål. Jag hade mest ätit det goda blåbären som fanns överallt i skogen så jag var fortfarande proppmätt när jag kom hem.

Var samtidigt sugen på mer bär så jag gick till den stora hallonbusken vi har i ett hörn av våran stora tomt, Mats visste inte ens om att vi hade en stor hallonbuske på våran mark, men det vet jag och den platsen behåller jag för mig själv och min lilla hund Smoothie, det är bara vi som vet. Stora, solmogna, söta hallon som jag proppade i mig, åt nog en halvliter själv där i snåren.
Hallon på strå (kan man göra om det inte finns smulton i närheten)
En till mig och en till Mats
En trött, glad och mätt tjockis.

Men det blev inte lungt särkilt länge eftersom vi bestämde oss för att åka och hälsa på D och M som nyss flyttat till ett stort hus mitt ute i ingenstans. Huset låg jätte fint och vi hade en mysig stund tillsammans. D bjöd på mat och vi hade med oss kantarellerna som han fick, dom stekte vi med det samma och åt på. Vi åkte därifrån lite efter 23 på kvällen.  Väl hemma så satt vi och pratade en stund, eller ja in till på tre på natten innan vi sommnade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0