Åskdagen

Sitter ute på altanen och lyssnar på hur åskan närmar sig, något den gör ruskigt fort. Det finns nog ingen som tycker att åska  så mycket  som jag gör, jag tänker sitta ute till skyfallet kommer. Annars så har jag lekt med barnen idag, vi har lekt ”under hökens vingar kom”, ”dunken” och ”röda vita rosen” jag har sprungit som en galning i värmen.


Igår hade vi ett sånt där ryck igen och städade på konstiga ställen, hela tvätt stugan är nu kliniks ren vilket gjordes utav sambon 24 på natten, synd bara att tvättmaskinen total pajade och vi har nu beställt en ny för omgående leverans.  Tråkiga med behövliga utgifter. Imon blir en sån där dag som man bara vill ska gå fort. Jag börjar 06:00 på morgonen med att öppna fritids, slutar sedan  08:30. Åker hem och sover en stund och åker sedan tillbaka till jobbet  11:30 och jobbar sedan till 16.00. Har då en och en halv timmes vila innan jag kör sista passet på fritidsgården 17:30-20:00. Dagen där på ska jag återigen öppna på fritids 06:00, ja ja, pengar  är ju alltid pengar.


Kom hem tidigt idag iallfall, 11:30 slutade jag, åt lunch på skolan och åkte sedan hem och vattnade blommorna som vi har utomhus. Ska laga något på älgfärsen snart och ha pasta till det tänkte jag . Hoppas nu att solen kan komma fram igen efter åskan är över så man kan sola sig lite, annars blir det tyvär inomhus arbete i form av dammsugning och golvtorkning vilket jag gärna skjuter upp ett tag till.


Kan nu påpeka att det åskat i två timmar och att åskan gått över huset  tre ggr, strömav brott två ggr på denna tiden. Så dammsugning har jag hunnit med och även torkat golven !  Nu ska jag bara mysa med lite te och räkna blixtrar.

Innan åskan slog till

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0