Disco Malin

EFtersom jag sov så dåligt igår natt så sov jag en del på dagen. Gick upp klockan 15 och tog en dusch, åt mat, och städade undan det jag stökat till med. Åkte iväg till Blikstorp vid 16:30 och gjorde iordning inför skoldiscot som skulle starta 17:30.  Det kommer massor av ungar och dansade och var så fint klädda, vi hade tävlingar: Limbo, Dansstop, Dans tävling, hela havet stormar mfl. Allt blev väldigt lyckat och det var både trötta med samtidigt spralliga barn som lämnade lokalen senare på kvällen.

Jag får ju inte lägga upp bilder från discot men ni skulle se vilka härliga bilder jag fick, alla är bästa vänner för en kväll. Nu är det bara en vecka kvar tills de får sommarlov och jag blir ledig över sommaren från jobbet som fritidsledare.

Mats kom hem lite efter mig, skönt att se honom igen, jag blev lättad över att jag inte behövde sova en natt till ensam. Han gick upp och la sig i sängen direkt eftersom han inte hade sovit på ett helt dygn.

Idag ska jag bara gå på sparlåga och ta det lugnt. Jobbet ringde för en stund sen och undrade om jag kunde jobba natt, det kunde. Men saken var den att jag ska jobba imon kväll med så det skulle se om det kunde hitta någon som kunde ta det passet, och de hittade en snäll människa till slut som kunde jobba söndag kväll för mig. Får inte jobba så mycket på ett dygn egentligen, ,min försäkring gäller inte då och jag vågar inte ta den risken ifall något händer med mig eller med magen. Jag tycker om att jobba natt lite då och då och jag behöver de fem extra timmarna.  Så det blir som sagt bara lugna puckar idag, har svårt att sova på dagarna med det är inget jag behöver, en natt orkar man väl hålla sig vaken någon gång ibland utan att behöva sova middag.
Hittade denna roliga notis i veckotidningen jag får, kul att man bor i en sådan poppis kommun som lilla Hjo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0