Lördagen 4 juni

I lördas var jag ju som bekant i Göteborg för att fira min syster som tagit sin master som smyckesdesigner. Åkte med tåget 10:32 från Skövde med väska och hund. Innan tåget gick så tog jag och sambon tag i våra biljetter till Köpenhamn som inte riktigt stämde, han i luckan gav mig till och med pengar tillbaka för ajag betalat för mycket och kunde inte lösa problemet där och då. Han lovade att ordna allt sammans och inget skulle kosta något extra, biljetterna skulle bli hem skickade så snart som möjligt.

På tåget fick jag sitta längt bak i tåget och killen brevid mig spillde ut min kaffe på både mig, min hund, handväskan och på min klänning jag hade på mig. Som tur var vad inte kaffet så jätte varmt så ingen brände sig. Han bad så mycket om ursäkt och undra om han kunde göra något. Ja, han kunde få lyfta av min väska i Göteborg så toh jag Smoothie i famnen, olyckor händer ju lixom så jag blev inte arg, min vita klänning klarade sig utan fläckar.

Väl i Göteborg gick jag den korta promenaden från centralstationen till Lilla bommen där seglbåten låg. Mamma och pappa hade gjort lunchen redo, sallad som man fick plocka tillhörigheterna själv. Jag ville ha massa avdokado, röd lök, gurka, tomat och röktlax. Linda, min gudmor gjorde oss också sällskap. Vädret var kanon och det var tur att det blåste lite så man svalkades, jag tog ändå på mig bikinin det första jag gjorde när jag kom ombord, först pckade jag ut väskan och hängde upp kläderna i hytten.

Sedan var det att gå till Röhska där hanna skola låg för att se på utsällningen, vi tog med oss vovvarna. Efter att träffat bekanta ansikten och efter att alla lagt sin hand på min mage precis som om jag fick en välsinelse varje gång så gick vi tillbaka till båten längs med Avenyn. Där var det folk fest eftersom HBTQ (Homo,Bi,Trans,Queer) var i full gång med lustiga männiksor och tillfälliga hak längs med hela avenyn. Jag och mamma köpte varsin mjukglass och tittade även på vad toghandlen hade att erbjuda som var på Gustav Adolfs torg.

Väl tillbaka i båten tog jag en siesta, på med bikinin igen och lägga mig på däck med kuddar, bra musik, vatten och sen somna jag en stund. Någon timme efter det kom syster Hanna till båten och efter henne kom det sedan 16 personer till som ville fira henna lite sådär efteråt. Det dracks chamnpange och skålades och hade allmänt trevligt. Det kom även en skotte, en från irland, en från Taiwan och en från USA så egnelskan fick jag tränat lite grand.
Tillslut var vi 18pers på båten.

Smarriga tilltugg


Inte nog med att det var  HBTQ festival så var det också Andra långgatans dag samt att Håkan Hellström hade konsert i stan så det vimmlade av folk överallt. Andra långgatan var att komma in i en annan värd visste inte riktigt var jag skulle ta vägen, en sak var säker jag hörde inte dit. Musik, skrålande, glassplitter på gatan, mer musik men det var kul att se.

.
Andra långgatans dag



Vi gick sedan till en resturang Putta madre där vi skulle äta, det var en mexikanska resturang som var inredd som på 30-talet, jätte fint. På takterrasen satt en man och spelade fiol och det fanns söta drinkar att surpla i sig (alkoholfria så klart). Gick sedan hem till båten, det var svalt och skönt ute trots att klockan var 1 på natten, och tro mig, staden sov inte!
Putta Madre hade live musik på takterassen 
Mamma, syster Hanna och jag på resturangen.

Kommentarer
Postat av: Linn - mamma till Ville, Milton och Liam

Vilken fin klänning, den ljusa med blommor på!

Typiskt bara med kaffet ;)



Ha det bra!

2011-06-08 @ 09:21:53
URL: http://viktigalinn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0