Onsdags natten

Igår blev det en kväll som jag inte hade tänkt mig. Jag jobbade som vanligt 17:30-20:00, sedan skulle jag in och hämta Mats som spelat brännboll med "jobbet" var då tanken. han ringer och ska ut på krogen med de andra gubbsen, jaha !?  Tråkigare är jag inte en att jag åker hem, tar på mig något festligare och åker dit för att se vilka alla miffon han faktiskt träffar på jobbet. Jag kör in några va dem till stan som inte kommit dit en, sedan går jah med sambon in på Harrys, fast det var inga på Harrys. De hade tydligen bokat övervåningen, alltså utomhus baren på taket och ha lite efterkalas där. Där satt väl kanse 15 andra och myste i soffan där det fanns infravärme, ölen stod en stor skål på bordet fyllt med is så det var bara att ta för sig för alla som inte var gravida. Jag fick istället kaffe och cola att dricka. Efter att prata igenom ditten och datten med de flesta som jag aldrig träffat tidigare, men hoppas återse några av dem i framtiden så stängde Harrys.

Efter lite överlägande så skulle ju inte kvällen sluta såhär utan den skulle fortsätta på Glädje mitt emot Harrys. Där inne fick Mats ännu fler grtais öl och jag fick, ja cola naturligvis.  Var mycket folk och massa härlig dansmusik, där pratade jag ännu mer med några av dem vilket Mats tyckte att jag skulle göra. Jag fick till och med beställt några saker av en säljare som jag hoppas kunna få nästa vecka, det var vad han sa iallfall, annars åker jag och nyper honom i örat. Vid ett kände jag att jag hade svårt att stå rakt  i mina klackar så vi lunkade mot utgången, där stod farbror blå och han pratade en stund med oss om lagar och regler, inte för att jag hade gjort något. Komiskt var det iallfall, han hade nog rutin snack med alla som gick ut från krogen.

Kom hem vid två efter att Mats var tvungen att köpa sitt snus, väl hemma så tog jag en kall dusch då ingen varme fanns när vi inte eldat i  den kalla pannan, kom upp frysnade till sängen och bad Mats smörja in min  mage med body butter, det gjorde han, förutom att han somnade i sina rörelser med handen på magen. Bebis sparkade förnöjt därinne så hela huden lyfte på mig såg jag.
Sambons annaons i SLA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0