sötsaker

här kommer några bilder på sötsaker jag bakat ihop här hemma de senaste två veckorna.  Idag blev det annars städ i mitt skafferi. Jag upptäckte att jag hade sju sorters olika socker råsocker, syltsocker, strösocker, vaniljsocker, pärlsocker, florsocker och ett annat brunt socker jag använder i bröd. Jag har varit nere i Hjo och handlat några småsaker och tog med mat hem. Så nu är vi mättade och ligger i soffan och jäser. Har också gjort tre liter med tomte gröt "mitt i sommaren" som Mats sa, men vad gör det, gröt är ju gott och man kan ju alltid frysa ner det man inte äter, dessutom går våran mjölk ut sitt bästföre datum idag så då får man passa på.
Mats har trimmat runt buskar och snår i trädgården, jag låg på knä i rabatten och sedan kom M och hälsade på, M ska ta och jobba med Mats i sommar han ska börja andra året på gymnasiet (VVS linjen) efter sommaren.

Varm frukt i ugnen med smashallows och varm nougat som jag ringlat över.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0