Teas-day

Oj sicken varm dag det blev igår, 30 grader i solen så jag är glad över att det fläktade på oss eftersom vi var nere i Hjo på en friidrottsdag med de äldsta barnen på skolan. Det hoppades längd, höjdhopp, springa 60m och sedan 400m, kast med liten boll, stöta kula och massa andra roliga aktivieter. Alla 4or, 5or och 6or från hela kommunen var där så det var änna riktiga klasskamper.

När jag kom hem bytte jag snabbt om till bikini och gick ut och vattnade blommorna med slangen, Mats lärde mig hur man eldar i den nya pannan och sen tog vi två kalla glas jucie och satte oss ute på altanen. hann väl sitta där i kanske 30minuter innan regnet kom och sedan åskan med den. Jag gick in och marinerade köttet som vi skulle grilla, tog fram pommes och gjorde en sallad. Till efterrätt gjorde jag grilladbanan med choklad och några smachmallows (stavning?)  Efter all mat blev vi trött och la mig i soffan där jag somnade efter någon timme och vaknade klockan 00:03 och drog med mig sambon upp till sängen och där somnade jag lite till.
Kurirstafetten som idrottsdagen avslutades med

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0