Tisdag 14 juni

Så var äntligen tisdagen förbi och det är bara två arbetsdagar kvar för mig på skolan, typ. Ska visserligen öppna fritids på fredag morgon men det är ju fritids hela dagen så det är ju ingen ansträngande dag precis. Har sutti i lfera timmar framför datorn och installerat några dagar och letat fakta till det jag ska göra imon ;)  Imon ska jag redovisa en grej som handlar om mobbning, som jag själv blivit utsatt för många år i skolan. Jag ska berätta utifrån mina egna erfarenheter hur det kännsatt vara mobbad osv. har också några övningar som jag ska göra med barnen. Dels fyra hörnövningar, heta stolen och avsluta meningar som "om jag skulle utsättas för mobbing skulle jag känna mig.....?".

Det är roligt och bra att kunna påverka barn och ungdomar idag, det är inget jag är rädd att prata om längre. Det hjälper mig med att få prata om det, har gjort en powerpoint presentation också, då har barnen att vila ögonen på medans jag pratar.

Mats har varit och köpt jordhubbar idag i samband när han köpte snus till sig själv. Det var en glad överraskning. Jag sa till honom "även om jag vet att du inte tänkte på mig att jag tycker om jordgubbar när du köpte dem, snälla låt mig få behålla den tanken att du köpte dem BARA för min skull ! " Ska dricka kaffe, ta fram grädde och doppa jordgubbar om en stund. Blev så sen middag idag eftersom jag ville första bli klar med arbetet innan jag började med maten. Det blev koktpotatis, stekt fläsk, stekt lök och äggröra till kvällsmat. En stabil måltid men jag hade inte ätit sen 11:30, då åt jag ungsbakad lax med färskpotatis till lunch på skolan, det var då gott !

Plockat nya blommor idag som du alltid hittar på mitt köksbord såhär års.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0