21 :)

Jag är tjockare en tjockast en vad jag någonsin har varit i hela mitt liv, somliga tycker väl att jag är konstigt men jag tycker det känns lustigt. Magen könns jätte spänd ibland, känner mig mycket tyngre bara denna veckan, gå i många trappor ska vi inte tala om. Mina fötter är trötta när jag kommer hem och jag vet inte alls vilka skor jag kan gå i för mina fötterns bästa. Har inga super bekväma skor. Behårna klämmer åt efter min extra fettreserv jag verkar lagt på mig eller så har hela kroppen svullnat upp någon millimetet runt om.

Jag är bättre på mina tillskott av järn iallfall och jag känner mig något piggare. Alla organ är mer och mer ihop trängda och jag kan känna mig kissenödig utan att jag ens behöver kissa, för det kommer inte något. Jag blir fort proppmätt när jag äter men kan efter bara någon timme äta en liten portion igen.  Kan tycka att det ibland kan trucka mot revbenen när jag suttit ner en längre stund. Men det kanske inte är så konstigt, livmodern sitter nu en bit ovanför naveln och om man sitter som en säck potatis så klart det känns. Barnet sparkas och tumlar runt där inne, har märkt att den mest rör sig när jag legat ner en kort stund och sedan ställer mig och sedan när jag lägger mig  ner igen så är det precis som ungen blir arg eller nåt på mig.  Barnet vill att jag ska vara stilla för då kanske även den slappnar av och sover bättre. Det är även när jag ligger ner tex. på mage och sedan lägger mig på sidan vrukar jag känna några motsträviga dunkanden. Ibland lägger jag mig nästan på mage fast med en kudde på sidan som gör att jag inte rullar över helt på mage, efter legat så en stund så blir det också dunkanden inifrån.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Ett bra tips [tycker jag i alla fall] för trötta fötter är att köpa stödstrumpor på apoteket. Det hjälper faktiskt! :)

Fin du är på bilden :)

2011-06-01 @ 19:10:42
URL: http://hanniie1.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0