21 mars

Jag känner mig lite som en zombie just nu. Var jätte pigg för tre timmar sedan, hängde tvätt, diskade, plockade med saker, somnade om och vaknar aldrig mer, känns det som.  Måste ändå hasa mig iväg till tippen, lovat sambon det. Ska laga lite kokt korv och hemma gjord potatismos sedan, av eko korv, annars skulle jag inte stoppa den i munnen.

Köpte lite godis igår som jag hade inatt att snaska på, jag tycker bara det är så kostigt när man köper godis i lösvikt. Det är ju ändå jag som köper godiset, men ändå finns det alltid en eller två av samma sort kvar i botten, so jag intre vill äta. Men det är ju jag som valt godiset?  Tycker det är jätte konstigt, kanske bara är så för mig?

Det blåser så det skakar i huset, det är så mysigt. Känns som jag är hemma i barndoms hemmet på Hyppeln, där blåser det typ alltid.  När det rycker och drar i huset och susar mellan knutarna det är då jag sover som bäst, men nu  brukar jag ligga vaken och bara mysa till ljudet av vinden.

Det är bra att längta, det är viktigt för mig att ha saker att se fram emot, annars tycker jag allt är tråkigt.
Längtar tills Fredag, då ska jag till .....  i  hjo och prata med henne, sedan en sväng hem till Mikel, titta på hans fågel samt bli healad och bli spådd.
Längtar till Torsdag vecka 14 då jag planerat att åka till Branäs igen med gängnet, mamma och pappa kommer också vara där. Åka skidor så det bara skvätter om det, sola i den starka solen, grilla korv i backen och sådant trevligt.
Längtar tills Fredag vecka 15 då jag och alla barnen ska åka och bada i Tidaholm
Läbgtar tills vecka 16 då jag bara ska vara ledig, ta hand om mig själv, åka hem till ön och fira både påsk och min födelsedag där, jag fyller ju 22 på självaste påskafton.
Tja rå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0