SVT

Förösker titta lite mer på SVT, de är ju dom kanalerna  man betalar för, dessutom är de dom enda som visar något vettigt.  De finns ju "vem vet mest", "Rapport", intressanat dokumentärer om jordens undergång och hur vi förstör planeten, "mitt i naturen", "rese byrån", "uppdrag granskning", "landet brunsås" "en hund i familjen" m.m.  Känner att jag får ut något om jag ser på kanaler som kan lära mig något.
Hur som helst, idag har vi legat i sängen rätt så länge, gjorde en god frukost med ägg och bacon.  Sen har jag städat golven i huset samt sammat av några hyllor, tvättat och hängt tvätt, diskat och torkat disk.  Mats han har varit ute och  plockat skrot hela dagen. Han fick ihop 500kg. 500kg som bara legat och skräpat utan att man tänkt på det.  Jag har gått och funderat på saker man kan göra hemma som inte kostar så mycket, bestämde mig för att olja altanen när det blir lite varmare. Ska önska mig stora krukor i födelsedags present så vi kan få lite blomster här ute på trappan och vid ljugarbänken. Har ju inga rabatter, men krukor funkar bra. Ska även sätta upp lite ytterbelysning vid altanen.
Framåt hösten ska jag slänga ut soffan och köpa en ny jag hittat, ska slipa golvet i vardagsrummet och byta fondtapet, det kommer bli jätte fint.
Nu åker jag till Johanna och spelar gitarr, ser på film, handla mat och bara umgås som flickor gör. Mats ska iväg och träffa  _ _ _ _ _ _ _ sedan ska han komma till oss så jag ser till att han kommer hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0