Den första sparken

I söndas kväll (8/5) kände jag en första spark inifrån magen.  Kunde först inte förstå vart i magen det kändes lite konstigt. vad jag hungrig igen trots att det var 1,5 timme sedan jag åt? Men näe, vänta nu. Sådär långt ner sitter ju inte min mage kom jag sedan på och började känna efter ordentligt om det var något där inna som buffade. Jag la handen på magen samtidigt som kag slappande av  la mig på rygg i sängen. Efter bara nå¨gra sekunder kunde jag både känna inifrån och utifrån det lilla livet där inne sparka sin mor det hårdaste den kunde i magen, fast det gjorde inget. Sparka och träna bäst den vill tänkte jag och kände  hur det levde runt där inne.
Jag känner inget på dagarna då jag håller igång, det är först på kvällen när jag ligger ner jag känner hur det buffar runt, hur en fiskstjärt  sveper till inuti känns det som.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0