Måndag

Ännu en dag till intet gjort. Varför ringer vikarieförmedlingen mig längre? Var över en månadsen jag fick ett dag jobb på hemmet, får mer och mer natttjänst vilket inte stör mig egentligen men allt är ju så ovisst när man vickar. Tur att jag har ett fast jobb också, som jag ska till imon. Har fördrivit tiden med att ta en promenad, plockat mer öppelblom vid ett träd vid vägen, tvättat diskat och samtidigt som jag diskat har jag lyssnar på min CD-bok "Tusen strålande solar" och samtidigt passat på solen så varje gång molnen spruckit upp har jag sprungit ut och lagt mig i solstolen  i en varm och vindstilla hörna. Om man inte håller till i solen så har det varit jätte kallt ute. Fick ha på mig jackan när jag var ute och gick. Lyssnade idag på Regina Spector och sjöng falskt där jag gick fram, tur att det är glest med hus så ingen hörde mig, tror jag.
Har fått hem mitt SJ-prio kort och fått ett sms att mina ballerinor från Bronx ligger nere på ICA i Hjo.  Har inte hämtat dem eftersom jag ansåg av ren snålhet att det inte var ett tillräckligt viktigt ärende för att slösa bensin på. Bensinen som är uppe 14.65 sist jag tankade, tankade för 850kr, helt sjukt ! Överväger till att skaffe mig häst med vagn eller något annat billigt drivmedel.


Fast på mitt kort står det inte David Eriksson på.



Lagade till en god middag idag till att Mats kom hem ska även göra en blåbärspaj som vi ska mumsa på ikväll

Kommentarer
Postat av: sara

Hej! Jag vet inte om de var kirco jag kunde inte klicka och se annonsen :/ Du Printsceenade inte annonsen?

2011-05-02 @ 19:42:17
URL: http://thoughtfulness.soclog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0