Tredje besöket på MVC

Nu är jag i vecka 20 och det innebär tredje besöket på MVC idag. Förutom att jag och barnmorskan pratar mycket så lyssnade vi på bebisens hjärtslag som låg på 151slag/minut och det ska ligga mellan 120-160 så det var bra. I början hade hon svårt att hitta bebisen eftersom den höll sig lite undan, min bebis är lite blyg nämligen. Vi hörde också hur den smarkade och levde runt,  efter det klämde och kände hon på magen.


Hon tog även ett blodprov som hon kollade direkt vilket järnvärde jag hade, järnvärdet var lägre an vad det var för två veckor sedan och låg nu på 119. Hon föreslog att ta jag ska köpa järntabletter, men det vill inte jag  eftersom det är emot min princip, jag får helt enkelt försöka äta mer järnberikad mat.

Nu har jag också anmält mig till föräldrargruppen som jag får se om jag går själv på eller om Mats följer med mig, han påstår nämligen att han redan kan allt. Just nu lagar han mat till mig eftersom jag påstod mig vara trött, funkar jätte bra att säga så om man vill att han ska bry sig lite extra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0