Viola sex veckor

Japp, inatt för sex veckor sen kom hon ut. Eftersom jag i vanlig ordning var vaken tiden då hon kom ut så höll jag på som de andra föregående veckorna "nu är klockan 23:30, nu ringde jag  till förlossning för sex veckorsedan och jag hade regelbundna värkar med tre minuter mellan rum" .  "nu är klockan 00 nu kom jag in till förlossningen". "Nu är klockan 00:45 nu fick jag krystvärkar i intagningsrummet och vi fick skynda oss till en förlossningsal"  "nu är klockan 01:46 nu föddes hon för sex veckorsedan" osv osv.  Mats har väl börjat tröttna lite på mitt tjat men jag kan fortfarnade älta förlossnigen kommer nog fortsätta med de en tid framöver.


Vad har denna helgen att bjuda på kan man undra. Vet att Mats ska jaga imon på förmiddagen för igår när vi åkte hem från Violas farmor och farfar så skulle fem vildsvin springa över vägen och de sporrade Mats rejält och han blev genast sugen på skjuta något.  Svinen sprang på de där "vanliga" stället där vi sett dem så många ggr innan men man blir lika glad varje gång man ser de mystiska bestarna. Stora, kompakta, svarta, farliga, håriga och otroligt fula djuren som förökar sig som råttor men köttet smakar gudomligt.  Vildvinen är ju allätare och de äter väl mest spannmål, rötter, myror osv men ändå smakar så gott vilket får mig att tänka på att människokött kanske inte heller smakar så dumt eftersom vi också är allätare.

Fåtal om något helt annat så verkar de som att de föds väldigt många tjejer just nu 9/13 födda barn i min omgivning har blivit tjejer, sedan är de fyra som är kvar inte födda ännu så vi får väl se. I början av året föddes de bara pojkar 3/3 var pojkar av de bekanta som fick barn.  Återstår och se vad min bror får pojke eller flicka och de samma gäller Johanna och Nils men de är fram i vår så de får vi se då.
Lexi och Viola glor på TV
Somnar nog snart....
Söta sovisar i min soffa just nu.
Hur kan de komma sig att kärleken mellan barn och djur är något av de finaste jag vet ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0