"jag intygar att Mats är pappa till Viola"

Hi hi hi.
Sicken grej vi varit på idag, både roligt, lite skrämande med framförallt nytt.
Var på social kontoret i Hjo, och innan vi gick in tittade jag Mats in i ögonen och sa "jag hoppas att det inte ska bli för vanan att gå hit mer en när vi får barn". Jag förknippar bara social kontor med dåliga saker, fast det är säkert inte bara dåliga saker, man får ju faktikt mycket hjälp där.
Vi fick skriva i en massa papper och nicka intygande til detl  kvinnan på andra sidan skrivbordet sa.
Vi fick skriva på papper efter papper och när Mats skulle skriva på det sista pappret så skulle två utomstående vittnen intyga underskriften så det kom in människor från alla håll som ville se när Mats skrev på att han intygar att han var fader till Viola, så nu har vi äntligen delad vårdnad för Viola och  det känns skönt för det har varit en tuff tid att vara ensamstående och ha hela ansvaret själv över henne.

Tidigare idag har jag verkligen fått sova ut, Viola somna 00:30 igår, vakna vid 4 somna fort efter att hon har ätit, sov till 07:30, vi var vakna och upp till 09:30 då somna vi igen tillsammans i sängen. Känner mig mycket utvilad och pigg.

Var och handlade lite mat förut på ICA och jag gick även in på  Systemet efter min absoluta favorit dricka vad det gäller alkoholhaltiga drycker, nämligen glögg ! Nästan alla sorters glögg och idag fick det bli Blossas Lucia chocklad och Blossas årgångsglögg, Arabica (kaffe smak).  Ska smutta på dom någon dag framöver. Längtat ett helt år ju.
Sen vi kom hem så somnade Mats och Viola i soffan och har nu sovit i snart två timmar vilket har gett mig egen tid. Har duschat lääänge, använt alla produkter som går att använda i en dusch de vill säga inpackningar, scrub, peeling m.m. självklart är alla produkter fån THE BODY SHOP. Har fönat håret och smörjt in kroppen med, ja vad tror ni?  Jo Body butter.  Har pysslar lite i tvätt stugan med mysiga saker som att stryka och hänga tvätt, hängt in kläder i garderoben, dammat av där de behövdes, plockat ur diskmaskinen, tänt ljus i delar av huset och suttit en stund här vilket bara känns så skönt. Jag har ingen i knät, allt är tysk och mörkt.

Kommentarer
Postat av: martina

Hej



Läser din blogg emellanåt :) Viola är otroligt söt!

Lite nyfiken vad du menade me "det känns skönt för det har varit en tuff tid att vara ensamstående och ha hela ansvaret själv över henne."


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0