10 dagar kvar till BF

Det går fort men ändå så långsamt.
Nu är man helt uppslukad av tanken av barnet eftersom man hela tiden blir påmind om sin "storhet" (eller så kan man kalla det  tjockhet). Det är inte som när man var i vecka 13 och man fick tänka två ggr när man beställde dricka att man inte fick dricka vin, längre. Vilket inte går att missta sig nu att man inte kan göra. För det första är det inte bra för barnet och för det andra hur skulle jag vara onykter nu, nej usch vad jobbigt. Känner mig redan rund om fötterna på ett annat sätt.

Sitter och avnjuter min tredje måltid för idag. Först var jag nere i Hjo vid nio tiden och åt frukost med Amanda (som ska ha bebis sex veckor efter mig och vi är nästan lika gamla) i församlingshemmet. Jätte god och mysig frukost med mycket blandat folk och alla lika öppna och trevliga.  Sen när jag kom hem lagade jag lasange till Mats och M som är praktikant hos Mats. Gjorde lasange till åtte personer då jag gjorde en stor matlåda som kan vara bra att ha om man inte orkar laga mat nån dag sen när bebisen kikat fram. Nu äter jag min obligatoriska banan och hallon smootihe, hallon som ska ha en magisk kraft när livmodertappen ska vidgas, har jag läst om det stämmer vet jag inte. Tänkte väl mest att det kan jag ju inte förlora något på att prova och dessutom är hallon både nyttigt och gott och jag har plockat dom själv.

Vecka 39 (38+3)

Kommentarer
Postat av: Artax

Kul att få ha sett saker du köpt nu!! :D Det är så nära det tycker nog inte du men jag tycker att tiden gått så fort, du plussade ju nyss ;)



Så fin mage oxå, förstår att det är tungt du är ju så liten men jag tror du kommer sakna magen rätt snabbt ;)



Här händer inget nytt! Kram

2011-10-07 @ 20:09:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0