10:27

Kommit hem från förlossningen igen, allt var bra med mig och barnet, tillbaks imon på morgonen och det blir igångstättning senast på Lördag alltså den dagen jag har BF, på lördag blir jag garanterat mamma, var sig och vill eller inte.
Självklart hade IKEA leveransen varit hemma medans vi var inne på sjukhuset. Jag ringde och de var då i Hjo men skulle tillbaka till oss lite senare, jag förklarade läget och han förstod.  Så det blir montering av diverse saker idag, det kanske kan sätta fart på ett eller annat.
Barnmorskan som undersökte mig sa att jag skulle gå ut och gå och dricka varmchoklad, och hon sa också att det inte är helt omöjligt att jag kommer komma tillbaka under dagen med värkar. Vi får väl se. Tycker ändå det är lite konstigt att de inte kollar om jag är något öppen eller om livmodertappen ens är mjuk men de kanske antar att den bara är det.
Var väldigt många studenter och nya på förlossningen, träffat tre under de två besöken jag varit där. Lite fumliga och frågar mycket och sånt, alla är vi barn i början. Men jag känner lite under ett sådant skede i livet att jag helst skulle vilja ha någon lite mer erfaren.
Nu ska jag väl hitta på något kul aktivitet som kan ge mig tätare och mer intensvia värkar.
Hör av mig.

Kommentarer
Postat av: Elin

Hej! Håller verkligen tummarna för dig nu! Har följt din blogg ett tag nu och jag önskar er all lycka, nu och i framtiden :) Kul att du uppdaterar bloggen så ofta också! Ha det bra och hoppas den lilla kommer ut snart :)

2011-10-13 @ 10:54:49
Postat av: Hanna

Håller tummarna att de sätter igång snart :) Lycka till :)



Kram

2011-10-13 @ 14:59:35
URL: http://hanniie1.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0