Monday

Måndag igen då,
Dagarna går verkligen fort även om det kan vara lite långtråkigt ibland mitt på dagen här hemma.
Lilla Viola är vaken allt mer och mer märker jag, kan ha ögonen klar vakna och se sig om kring massa timmar i sträck känns det som, kul ! Börjar redan märka att hennes nyfödd kläder som är i storlek 50 börjar bli för små :.(  Redan så stor tjej.
Nu ligger hon och söver i vagnen iaf. och jag har varit ute och promenrat , SJÄLV idag måste tilläggas det var väldans skönt. Brukar antingen ha hund eller vagn med mig men får aldrig riktigt upp tempot som jag vill.
Smoothie ska ju stanna och kissa och lukta på allt och inget och barnvagnen sick sackar jag mellan hålor så då måste jag koncentrera mig på det.

Nätterna går fint till och från, en rikigt bra natt så sover hon nästan sex timmar i sträck utan att vakna och vara hungrig, och en annan natt vill hon äta eller somna vid bröstet och så fort jag lägger henne i sin säng vaknar hon och gnyr.

Idag har jag inte planerat mer en att ta det lugnt eftersom det har varit en del besök och sena kvällar i helgen, har tvättat, vikt tvätt och dammat av på några ställen. Ska ringa ner till MVC och boka en tid i nästa vecka tänkte för att prata med "min" BM om hur förlossningen gick eftersom jag fortfarnade inte släppt den biten. Känns lite konstigt alltihop. När man var gravid så blev manju kontrollerad och pratad med varje månad och i slutet varje vecka om hur allt känns, hur man tror det kommer kännas, förväntningar, om hur man tycker si och så har varit. Och nu är det bara det lilla livet som står i fokus, det är väl fortfarnade mycket saker som händer runt omkring mig med !?. Känner mig lite bortglömd faktiskt. Och de här med förlossninge, allt gick så fort, hann inte ens tänka vad som höll på att hända. Ville veta mer vad som hände, vilka klockslag,  hur det kändes, hur det kändes timmen efteråt och all omställning som kom så fort.

Barnmorskan som jag hade som kontrollerad mig och Viola under graviditeten var eller är jätte bra så jag tänker allt ta mig ett litet snack med henne tänkte jag, hon vill säkert träffa Viola också. Ska ringa ner till MVC nu.
Jag idag
Mor och dotter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0