Förlossningen är igång !

Klockan 23:45 den 11 oktober gick vattnet, vilket jag först inte förstod.
Jag skulle bara vända mig om i sängen som jag samtidigt kissade på mig, trodde jag, ändå var det inga stora mängder som flöda ut.
Avvaktade i flera timmar för att se om det kom mera och de gjorde det.
Lite efter 03 på natten ringde jag förlossningen och hon gav mig en tid på morgonen att komma in och kika om det var som jag trodde. Skulle höra av mig om jag fick värkar.
Värkar hade jag haft vid flera tillfällen under dagen men de har avtagit så fort jag vilat även om de kunde vara kraftiga när de väl var. Har även klockat dom men de var inte tillräckligt täta för att bry sig om dom.
Nu är klockan 06:50, inte sovit en blund utan sett på ett flertal filmer och legat och tänkt. Bad sambon gå ut och tända i pannan så vattnet var varmt så jag kunde duscha innan vilket jag har gjort nu.
Ställt klockan på 07:30 då jag kan äta och packa de sista, om vi blir kvar.
Spännande, läskigt, nervöst och omtumlande...

kom in vid utsatt tid. Lades in på ett rum där jag undersöktes och satte en ctg apparat på mig. Jag visste att jag inte hade speciellt kraftiga eller täta värkar. En värk var tionde minut regristrerades barnet mådde bra och var livligt. Fick instruktioner vad vi får göra och inte får göra. Vi får tex. Inte ha srx ( för de vill ju jag verkligen ha nu) . Hon sa att jag skulle hem och äta och dansa så värkarna kom igång mera och att det var troligt att jag kommer tillbaka ikväll/inatt. Nu ligger jag och vilar lite eftersom jag inte sov något inatt.
CTG

Kommentarer
Postat av: stina

Va roligt Malin! Lycka till :-)

2011-10-12 @ 13:35:43
Postat av: emau

Hejja hejja! :-) lycka till! Kan knappt bärga mig tills det är min tur! :-D

2011-10-12 @ 14:42:22
Postat av: martina

Åh vad skoj :)

Hoppas att det drar igång ikväll :)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0