viola fem dagar stor

Inatt hade viola magknip, visste inte vad som var fel men hon var fullständigt otröstlig. Ringde till BB avdelnigen vid 02 tiden och fick några råd på hur jag skulle få stopp på det. Efter 5 minuter och några rejäla rapar så var hon tyst och somnade fort imellan oss. hon vaknade klockan 06 och ville äta, var vaken och låg och kikade och grejade med sina händer och sparkade med benen. Jag sov inget mer den natten.

Senare så åkte jag en sväng till Hjo, själv. Det var väldigt skönt att vara för sig själv en liten stund och andas och inte ha något på sig. Innan jag åkte lämmnade jag  henne till Mats då hon var mätt och sov i sin babyskyddet. Kommer hem efter en timme och då var det dax för mat igen.  Jag hann äta lite jag med, varm ostkaka det som är så gott.  Dricker mycket och känner att jag behöver energi och socker så jag syndar med cola för tillfället. Sover fortfarande bara omkring 5 timmar under ett dygn men känner ändå så att det går bra. Det är bara lite tråkigt att vara vaken på nätterna själva jag och Viola.

Har inte ont i brösten längre och jag köpte en mjölkuppsamlare idag på apoteket så snart kan Mats ta halva amningen kan man säga, fast med hjälp av nappflaska.  Var inte så mysigt och underbart att amma som jag trodde, det är varmt, obekvämma ställningar, klibbigt, kräkit, mjölkit och jag luktar surt. Men jag kanske vänjer mig och det vänder sedan när det funkar bättre, som tur är gör det som sagt inte ont längre och som sagt kan jag ju börja frysa in lite mjölk nu så smånigom. Nu har Viola sovit i 3,5 timmar, undrar om hon vaknar snart då, hade varit kul att få sova lite mer någon natt. Men det är ju hon som styr mitt liv just nu.
I tidningen idag.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Usch, jobbigt när de små har magknip. Tur de finns någon att ringa som kan ge råd och tips när som helst :)



Bra att de inte gör ont när du ammar längre. de gjorde fruktansvärt ont på ena bröstet hela tiden jag ammade Tove. Dock bara i en månad men hon va inte nöjd längre och jag trivdes inte alls med det heller.

Hoppas ni kommer in i de bra snart eller att ni hittar andra lösningar :)



Jobbade inatt så såg bilden i tidningen då :) Fina ni var :)



Försök sova lite på dagen, man behöver de i längden även fast man klarar de okej för stunden :) Men inte alla som trivs med att sova med barnet på dagen och i så fall hoppas jag du får sova mer på natten snart :)



Kram

2011-10-19 @ 19:44:08
URL: http://hanniie1.blogspot.com
Postat av: cammie

så liten och fin. man glömmer så fort hur små dom vart ..



(Fina tävlingar hos mig som passar dig med barn)

2011-10-19 @ 22:52:21
URL: http://tuschaa.blogg.se/
Postat av: Artax

Åhh hon är helt bedårande!!!! :D :D

Jag är avundsjuk så det skriker om det ;)



Kram

2011-10-20 @ 13:26:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0