Viola sex dagar stor

Sovmorgon till 06.07


Idag är det en vecka sedan mitt värkarbete startade, ungefär vid 16 snåret, tänkt vad denna veckan gått fort ändå, för en vecka sedan var det slutet på min tjockhet, ändå kan jag sakna min stora magen lite. Tyckte på sätt och vis om att se gravid ut och känna den lilla bebisen sparka och alla förväntningar jag hade. Samtidigt hade det varit helt normalt att jag nu fortfarande var gravid vilket jag var helt inställd på att gå över några dagar men titta hur det gick med det.  Här kunde jag gått och stänkat och ojat mig, haft ont, inte sett mina fötter, be om hjälp för mycket, haft halsbränna. Har fortfarande lite ont här och var vilket inte är så konstigt efter att klämt ut en bebis men ondskan försvinner mer och mer för varje  dag, till och med mina höfter känns mycket bättre.

Violas fina hylla ska få prydas med mer fina gosedjur och prydnader som är hennes. Trpr nog att Violas mormor som kommer på lördag hjälper till med att bidra med något ^^

Annars så hade Viola ont i magen igår kväll igen, jag antar iaf att det är de, hon bara skriker och skiker men vi får tyst på henne fortare igår, vet vad vi ska göra nu närhon får ont. Vi lägger henne på mage och masserar ryggen så det både kommer ut rap och prutt, antar att hon är lite för girig när hon får mat så jag får nog ta och pausa henne ännu mera.
Tycker det är jobbigt när hon skirker så länge utan att det tar stopp. Annars är hon rätt tyst och kontrollerad på dagarna, kan blil ite gråt när man byter på henne, men inte alltid.
Hur som helst, hon somnade väl vid 24 igår sista gången och vaknade 06.07, tänkte att jag väcker henne inte hon vaknar väl när hon är hungrig. Hon åt länge och väl på morgonen innan hon somnade igen vid 7:30 tiden. Jag sov väl 1,5 timme till och sedan gick jag upp och vek tvätt, åt frukost och satte på en tvättmaskin till.
Viola sov till 11 snåret och fick kläder på sig och mer mat. Var vaken en stund och kikade sig omkring, sög på nappen och sparkade med sina små ben.  somnade vi 14 tiden och där är vi nu. Klockan är 16.34 och Viola sover i sin vagn fast inomhus. Första gången hon ligger i den och det verkar ju gå hem :D

Violas outfit idag. Söt va.

Jag har väl också vilat en halvtimme eller så men jag blir så fort rastlös och nu när jag äntligen kan vara snabb i mina rörelser igen kan jag inte låta bli att vispa om kring och dona här hemma, jag bara älskar allt som har med pul att göra. Har städat på en jätte äcklig plats idag som var så härlig att få den ren. En sak att stryka på listan, imon blir det städa kylsskåp tänkte jag utöver allt annat vardagligt.
Tre dagar efter förlossning
Sex dagar efter förlossning, ingen större skillnad mot tre dagar, får väl leva med att det är lite handtag att tampas med, men vad gör det?  Mats lämnar mig aldrig nu iaf ^^



Hoppas att kvällen blir lugnare mot vad den varit, utan skrik. Skirver inte mer idag men imorgon tänkte jag publicera förlossningsberättelsen, såhär lagom på Violas första vecka i livet.

Kommentarer
Postat av: Zarah - mamma till Oline och matte till mopsen Amadeus

Åh vilken sötnos! :)

2011-10-20 @ 22:23:40
URL: http://zaraholine.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0