26 m/s

Var ute på promenad tidigare idag. Ute på promenad i blåsten, den underbara blåsten. Hittat min seglarjacka, det blev jag glad av, min gula henrii Loyd, den behövdes dock tvättas för den var så dammig. Den har jag vekligen levt i när jag varit ute och seglat skjuta.
Tillbaks till promenaden.
Vi gick bort till Kalvesund och Hjalmarsudde för att se på vågorna. Tänk att i söndas badade mamma där med det gick inte idag. Man såg på hundarna att de var besvikna på att de inte kunde gå ner till vattenbrynet och leka, Lika bra är det för Smoothie har fått problem med öronen, troligen är det saltvattnet och medicinen har jag hemma i Hjo.
Det blåste massor så man fick verkligen snålskjuss utav vinden bakifrån när man gick. Vågorna slog upp pch hade verkligen bildat stora bankar med fiskenät som hade rivit med sig och massa tång.
Vi gick vägen runt båtarna som fortfarnade ligger i och slackade på tamparna så de inte skavde mot bryggan, de behövdes verkligen hos lille båten.
Segelbåten var så långt upp ifrån bryggan nu så det kändes omöjligt att komma på den, men jag testade för skojsskull och det gick.

Vattennivån är 50cm över det normala, stormdagar som dessa


Blir svårt att komma på båtarna en dag som denna

Men skamm den som ger sig, jag ska upp på i våran segelbåt




Försök att traska ut till denna båten utan att bli blöt om fötterna.


wihoo va det blåser

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0