Ångrat mig

Har förtillfället lust att sälja min nya bil. Skit bil, skit köp känner jag just nu, kunde jag inte tänkt längre av vad min korta näsa är lång. Airbag problem har den, eller jag har airbag problem.  Hela passagerar sidan måste få total makeover för att det ska vara säkert för de lilla barnet som ska sitta där. En total makeover för min plånbok också eftersom det finns bara en bilverkstad som gör det och de kostar flera tusen med allt som behövde monteras av och det skulle ta några timmar också dessutom.  Flera tusen kronor som jag vill lägga på lite andra saker var väl tanken exempelvis en ny säng.
Tanken på att sätta lilla bebisen i bakstättet skapar lika stor seperationsångest som när Mats ville lägga barnet dirket i eget rum, då jag började storlipa,  Samma sak nu, storlipa. Jag vill inte leva förtillfället när min drömbil gör såhär mot mig, sviker mig så. Vill häva köpet eller spola tillbaka tiden och tänkt på detta innan. Vi köpte ju faktiskt en kombi för att få plats med  barnvagnen, men bilstolen tänkte vi visst inte så mycket på.
Flera tusen kronor som sedan måste betalas igen när man vill koppla i airbagskiten. Vill slänga ur mig massa fula svordomar men inte såhär offentligt på bloggen dom säger jag bara när ingen hör.
Kan verkligen inte tänka mig att ha bebisen i baksättet när jag kör, vill ju se vad som händer och åtminstonde stoppa i nappen när jag samtidigt kör när bebisen är ledsen. Det är väl inte så konstigt.  Jag kommer ju säkert åka massor av ggr då jag inte sitter i baksättet, då jag kör bilen.
Vad ska jag göra då?

Nu ska jag gråta lite till.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag hade Tove fram i början.. nu har vi också airbag fram så hon åker bak nu, men nu kan hon ju ta sin napp själv när jag räcker bak den till henne.. Det kan ju inte en bebis..



Om du planerat att ha bebisen/barnet fram tills den inte ska sitta i barnstol längre, alltså i 4-5år så är det ju värt att lägga de tusingarna på att koppla ur airbagen/arna.. Sen efter det kommer ju barnet sitta vänt på "rätt" håll och kan ju då sitta bak igen..

Men såna motgångar är aldrig kul, framförallt inte när man är höggravid!

2011-09-06 @ 19:38:08
URL: http://hanniie1.blogspot.com
Postat av: sofia

Vi har Fred bak, fast med babyspegel fäst på nackstödet så man ser precis vad hon gör. Tappar hon nappen så når man bak fast man kör och hon kan se den som kör i sin spegel också så det är nästan som om hon hade varit fram ändå...

2011-09-07 @ 00:00:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0