Skriva några rader

Visst är det tråkigt när jag inte hinner blogga, det är ju trots allt min dagbok också. Det märks också på er besökare när jag skirver så går statistiken rätt upp för att sedan dala ut tills nästa inlägg kommer, antar att många har bloglovin eller något liknande då man ser när jag gjort nya inlägg.


April börjar lida mot sitt slut. en ganska händelserik månad med påskfirande i Branäs, min födelsedag, sexmånaderskontoll på Viola, skaffat höns, mormor gick bort, en tripp ner till Göteborg osv.

Som sagt så åkte vi till GBG under torsdag-fredag hem till Violas lilla kusin på sex veckor, var små de är, trots att han nu redan är 60cm lång. Han var så liten och näppen, lealös och obenägen men han växer snart till sig och kan bråka med Jolan.
Vi har ätit god mat både på resturang och hemma, skratta, pratat strunt och umgåts alla tre syskon i mellan med både respektive och barn, det var första gången vi gjort det tror jag, hoppas det inte blir den sista.
Måste berätta om den fantastiska lunchen vi åt på Villa bellpark i slottskogen på torsdagen, jag beställde in en gos tallrik med gudomliga musslor som var sååå goda.  Till detta drack jag ett glas vittvin, Mats öl och Karl lika så, Marie hon ammar ju lilla Fredrik så hon nöjde sig med champis för att komma i rätt stämning.  Det är inte ofta både jag och mats kan dricka alkohol till maten när vi äter ute eftersom någon alltid måsta sova. De små sov gått i sina vagnar medans vi åt, när Viola sedan vakna fick hon smaka mussla, men de var inget vidare tyckte hon.

Fåtal om vagnar.
På dörren in till resturangen står det en skylt där de står "barnvagnar ställs utanför resturangen"  Okej tänkte vi och förberedda att  väcka våra små barn för att ta med dom in. Dörren till resturangen öppnas och ut kommer en mamma med barnvagn så vi tänkte att vi fråga personalen om vi får ta med vagnarna in eftersom det inte var så många som satt därinne.  Personalen säger "helst inte" (?) vad är det för svar?
Vi tar med barnen in och vagnarna med för den delen. lottskogen är kännt för alla sina barnvagnar så jag förstår att är ohållbart att ha 100 vagnar med barn där inne.  Det var bara vi som hade barn där inne och de sov ju så de gjorde inget väsen av sig.

Efter bara tio minuter rullar tre mammor med barnvagnar in genom dörren som om det aldrig gjort annat och en  av mammorna beställer en öl och kaka ? Jag reagerar inte över ölen utan kombon med öl och kaka, hur gott är det lixom? Kladdkaka och öl kanske är något man skulle prova.
Efter några minuter till rullar det in en vagn till, och en till och en till och en till och en till och till sist en vagn till som är en dubbelvagn. Nu börjar jag verkligen förstå varför barnvagnar inte är så välkommna in, inte nog med att det är ett hav med jollrande barn, vagnar och fika sugna mammor som pratar amningskupor, vakennätter och blöjbyten (som jag också pratar om såklart när jag är med F-gruppen)  Men jag tyckte hela situationen var så rolig.  Det finns ju typ tusen fler mammalediga i GBG en var det finns  i Hjo och en tiondel av dom är säkert i slottskogen varje dag. Personalen fick börja sicksacka genom vagnar för att ge ut mat och om det hade börjat brinna någonstans och alla måste ut fort är det inte det enklaste att hoppa längdhop över fyra vagnar inte de lättaste.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0