Underbara tisdag

Sicken bra dag det har varit, Viola har sovti bra och vaknade 7.30 glad som en mört och låg i sängen och pratade till sin snarkande pappa i 30 minuter så jag hann både  klä mig, fixa håret och sminka mig lite. Sedan var det hennes tur att bli ombytt och lite sminkad. Idag var vi nämligen nere på babycafeet där det var påskfest för hela slanten med påsksaga, påsksång och utklädnad. Viola fick röda kinder och bruna fräknar på kinden och sedan ett huckle så hon såg ut som en riktig liten kärring med napp och allt.  Vi var massor av mammor där idag och jag fick till och med prata utländska med en mamma som var på besök från England men sin lilla L på 10 månader.
Efter sång och sagor somnade jolan och  jag fick fika utan bebis vilket ibland kan vara  väldigt skönt, det bjöds på påskbakelser, lite godisägg och kaffe. Självklart blev det massor med bebisprat.
Min lilla påskkärring.

Efter babycafeet gick jag och två mammor till och köpte en present på Njuta till våran ledare i babyrytmiken som är på onsdagar, hon varit så super bra så en present var hon absolut värd !
Barna sov som stockar i sina vagnar så jag och K gick till de nya stället Känsla och åt lunch ihop, varsin sallad blev det och beisarna sov i två timmar så vi fick en lååång pratstund som handlade väldigt lite om bebisar faktiskt, vilket kan vara skönt med lite omväxling. Vi kommer väldigt bra överens jag och K och jag tycker om henne, hon är bra !  Trots vi ändå på något sätt är ganska olika, konstigt nog.

Kom hem med en glad bebis som var utsövd så nu är det packing och slutstäd som gäller  innan Branäs imon.
Om en vecka får vi våra små kycklingar !!! kul kul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0