Åter en dag i solsken

Så mycket jag vill skriva om men känner att jag inte riktigt har tid. Vill skirva om våran höns (intressent nog?), dagarna i juli som vi hade på Hyppeln, om igår när jag var på Aspö tillsammans med en vän från gymnasiet och hennes två barn och nu ska jag se om jag får till om att skriva om vad vi gjort idag.
 
Mats har inte varit hemma på över ett dygn så jag saknar honom så det gör ont i mig. Viola och jag sov i våran säng inatt och imorse när vi vaknade drog jag av hennes blöta blöja och orkaade inte springa ner och öpnna ett nytt  paket blöjor. Jag bad istället till till gud om att Viola aldrig mer behöver bära blöja och är rumsren. Men äsch vad jag bedrog mig, hon kissade i sängen när hon vaknade andra gången efter vi sov en stund till, så idag jar jag fått tvätta madrassen. Den är fortfarande fuktig så jag ligger på Mats sida inatt tänkte jag, Mats märker nog ändå ingen skillnad när han kommer hem, dödstrött som han borde vara. Han satt på pass hela natten igår och i morse och nu ikväll. Han har skjutit en bock till oss här hemma. Han kommer hem om en timme, kanske med villebrådet hängandes över axeln så där manligt ni vet. Första natten jag sovit ensam hemma med barn och utan hundar.
 
Har spenderat större delan utav dagen nere på badet i Hjo och jag har badat både i bassängen och i Vätten,var helt enkelt bara tvungen att bevisa sicken badtös från Västkusten jag är, 17 grader kändes inte så kallt iaf. Jag var där med två från F-gruppen och våra små töser som nu kryper omkring och tjivas. Viola badade också fast i den uppvärmda bassängen.  En jätte härlig dag hade  vi med picknick och grejer, bikini väder hela dagen.
 
Innan vi åkte hem kände jag mig tvungen att gå till bibloteket och låna böcket, bokmal som jag blivit, inte nog med det så tycker jag det är viktigt att låna böcker från bibblan så de finns kvar. Jag lånande några barn böcker, och sista boken i Twilight serien "så länge vi andas" och en bok om "jordens alla skalbaggar" och till sist fick det också bli "kommunisternas rike". Tänker inte ens öppna böckerna men det såg ut som det inte hade blivit utlånade på jätte länge så jag tyckte dom skulle få komma hem till ett bra hem ett tag och se något annat en bibblan. Destu fler böcker man lånar destu högre statistik. 
Konstig jag är ibland.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag tänker faktiskt också så, fast kanske inte just med bibblan. Men typ att stämpla kortet på bussen (även om man har månadskort) så dom ser att det är någon som åker och kanske sätter in fler bussar i framtiden ;)

Svar: ja eller höjer priserna ännu mer, här i skövde höjer de priserna varje kvartal, de är synd.
Malin

2012-08-22 @ 10:53:08
URL: http://awayaway.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0