Vart har jag hållit hus

Jo jag har jobbat, jobbat och jobbat. Varit så inställd på mitt jobb att jag till och med är där i tid och otid när jag inte ens behöver vara dör. Men vad känns väl då bättre än att gå upp 6.15 (en lördag), sätta sig i bilen, komma fram till jobbet, bytom om och varit där tokförtidigt trots allt så jasg hinner både hänga tvätt och plocka ur en diskmaskin innan rapporten, surrpla kaffe och hänga upp ballonger till födelsedagasbarnet. Jag var mitt i mitt morgonarbete och klockan han bli 08.00 då S kom och undrade vad jag gjorde på jobbet. Fel dag på fel tid helt enkelt för min del.  Suck. Åkte hem och lagade frukost till familjen istället.  
Åkte senare till Halna för att närvara vid en namngivningskalas för lilla Siri tre månader. Har aldrig varit något sådant innan men det var både trevligt och mycket spännande. Det som var mest spännande var nog himmelslyktorna som vi släppte upp och med lite fel vind och otur fastnade i björkarna, som tur var började ingen björk brinna.  Vi fick mat och god efterrätt, det var många barn och bebisar med och när maten ställdes fram  på bordet så började det smattra runt omkring utav att barnmatsburkslock så det nästan fladdrade i tältet.  Djungeldesserter, köttfärsås och spagetti, kalops och massa annan skräpmat som både innehåller konserveringsmedel och för lite kötthalt, men men det är upp till föräldrarna själva att köpa sin dyra och onyttiga mat till sina små underverk. Såg även att det ställdes upp sliskiga smoothies och safter som ska vara 100% natruligtfruktjuice, men det tycker jag att det står på allt nu förtiden, allt är ju helt plötsligt så jävla naturligt. Själv hade jag med mig kladdigt god turkiskyoghurt med färska hallon som jag plockade från busken innan vi åkte.
Nu ska vi iväg på 60-års kalas sedan ska jag sova hårt och längr så jag blir människa igen.
 
Jag fick hoppa in och jobba natt mellan lör-sön och har ett till nattpass nu  i veckan så det är kul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0