Viola tio månader

Längd: 71.8cm
Vikt: 8820gram
klädstorlek: 68 eller 74 i byxor, 68 eller 74 i tröjor och 74 eller 80 i body
Blöjstorlek: nummer 4, liberos UP&GO
Tänder: två nere och två uppe
 
Viola babblar, klappar händerna, spottar, kryper, ställer sig upp mot allt man kan ställa sig emot, går och håller sig i väggar och möbler, jag kan hålla en hand och gå med henne, sätter sig från stående, ställer sig på huk, kan tumme och pekfinger greppet, kokar kaffe med munnen när hon badar i baljan.
 
Viola har stått några sekunder själv vid två tillfällen. 
 
Vi lyssnar gärna på musik, plockar i och ur leksaker från lådor eller kartonger, vi leker "titt ut" och kryper runt i gräset. Äter nästan allt dom bjuds, kan inte komma på något hon rynkar näsan åt, jag försöker laga hennes mat så ofta det går vilket blir 19/20 måltider tror jag.  Viola får äta allt och har inte visat sig känslig för något speciellt.
 
Viola gillar inte att åka bil förlänge, att inte få någon mat när jag eller Mats äter, att bli hindrad eller stannad.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0