ålderskillnad imellan syskon

Googlade lite, hade inget för mig.
Kom in på ålderskillnad mellan syskon.
Tätt, mitt i mellan eller "långt" imellan.
För mig är tätt två barn inom 2-2,5år imellan
"långt"  efter 4 år och uppåt.
Bägga har sina "för och nackdelar". exempelvis så är ju småbarnsålder över "fortare" om man skaffar barn tätt, de har stor nytta av varandra man sprara kanske de älders kläder och kan använda till den mindre (ekonomiskt) samma med leksaker osv. Nackdelen, två blöjbarn (kanske), väldigt intenstvit (eller?) 
Jag vet inte bara tänker.
Samtidigt tycker jag bebisar är rätt mysiga och vill kanske inte ha två små barn allt för nära varandra för att verkligen njuta av EN bebis. Sen kan jag tänka mig att de kanske får gå i samma klass 4-5-6a förekommer, bra eller anus? Kompisar, när det är lite ålderskillnad kanske man har kompisar "ihop".
När barnet är lite äldre och klarar sig med "själv" som typ klä sig, gå på toaletten, tala, hämta sin egna napp eller vad det nu kan vara låter mer optimalt i min smak tror jag (om man nu kan bestämma sådant).
Om de första barnet ä något äldre tro jag att hon/han kan ha svårt att acceptera sitt nya lilla syskon, eller jag vet att vissa barn kan ha svårt att accaeptera de nya syskonet. haft mamma och pappa  för sig själv så länge och sedan kommer en ny, konkurans. Dock är de ju väldigt praktiskt med ett äldre syskon som kan putta barnvagn och inte själv behöva sitta i den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0