Drömjul

Jag skulle vilja "fira" julafton med vänner, kanske ett eller två par som har barn. Vi skulle vara upp i fjällen i en stuga (EJ BRANÄS, omväxling förnöjer) Äta något annat en julmat. Något lätt lagat, hemmagjord pizza hade räckt för mig, den har man ju skinka och ost på, dessutom kan man krydda till den med grönkål, prinskorv och en snaps till för att hamna i stämning. 
En mysig lugn jul utan hysteri eller tvång att se kalle anka. För min del känns hela december så upp sluppen och alla vet vad som ska göras och förväntas, det tycker jag är jobbigt. Det är med presenter och klappar tycker jag om men allt de där men  massa tung mat och godis, blääää.  Granar inomhus som barrar, fula julsaker och allt för mycket ljus och blink ger mig huvudvärk, orka. Jag orkar inte men  NI får gärna hålla på. Mörker och lite ljus är det hemma hos mig, någon juligduk och en och annan apelisin med nejlika i hängs väl upp på sin höjd.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0