Hålla katter kopplade, rätt och riktigt !!!!!!!!!!!!!!!

SKARABORGSNYHETERNA

Att hundar ska hållas kopplade på offentliga platser är något som hälften av kommunerna i Skaraborg fattat beslut om. Men i Hjo har man gått ett steg längre och begär också att katter ska hållas kopplade.

 

Det är polisen som ska se till att de lokala ordningsföreskrifterna efterlevs. Men att Hjo kommun har ett kopplingstvång även för katter var en nyhet för polisen.

– Jag har aldrig hört talas om att någon hade med katt i de lokala föreskrifterna, säger Morgan Tärning vid polisen i Falköping, som även är platsbefäl i Hjo.

Polisen kan skriva ut böter om någon bryter mot kopplingstvånget för hund, men att en katt går lös hör inte till de saker som polisen har rätt att skriva böter för.
 
Om ni frågar mig så är katter ett osocialt skadedjur som gör mer onytta en nytta så länge den inte jagar sork/möss/fåglar. Ligger mest på latsidan och vill inte komma fram och prata, oförutsägbara och kluriga, svåra att vänja i olika situiationer och inget man kan ta med på semester. Kan/VILL inte lära sig något och kan hoppa upp på köksbordet i tid och otid. Har aldrig ägt katt, jag tycker kattungar är söta och ketter kan vara snälla men jag förstår verkligen inte vitsen med en katt. Så vanliga, så tråkiga, så livlösa, typ.
Jag tycker absolut katter ska vara kopplade på tätbebyggt område då de också skiter och ingen plockar upp efter dem ! Men vem ser skillnad på en  liten hundsskit och en kattsskit? Vem får skiten, HUNDEN !!!!! fast det är kattjävelns, jävla skit !!!!!!!! Blir så förbannad !!!!!!! De finns för många katter som stövar omkring, sätter på varandra och blir ännu flera !!!!! 
För mig är många katter världa som mös är värda i andra ögon, nämligen små obefintliga, extremt äckliga då man inte vet vart dom varit med sin päls. Man badar en hund oftare en än katt. Näe, katter är inget för mig, kan klappa dom men lämna dom inte ensam med mig då vet man aldrig vad som händer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0