Fullmånen håller min sömn i sin järnhandske

Förbannade fullmåne, en eller två nätter i månanden (gärna två nätter i rad) så kan jag knappt sova på natten, detta har varit en sådan natt.
Viola somnade sent igår (23) kanske hon också är lite känslig för månen eller så var hon inte alls sugen på att lämna sin mamma ifred en stund. När hon väl somnade såg jag och Mats på "Kung fu pande 2"  i sängen den var rolig. Innan den så såg vi filmen "försvunnen"  och den var en riktig rysare, filmen var väldigt svensk och väldigt billig eftersom 90% filmen filmades i skogen, men vad gör det.  Vem hade inte blivit rädd att bli förföljd av Kjell Bergkvist i den mörka skogen, de hade iaf jag blivit.

Månen då, jag visste att det är fullmåne nu och jag drar ju alltid ner rullgardinerna men månljuset går inte att stänga ute hur mycket man än vill.   Det blir nog snart människa av mig med om jag får sova lite brevid Viola snart, för klockan  06  i morse fick jag nog och vi gick upp.  Ska nu gå lägga oss och mysa igen och förhoppningsvis somna.
Ikväll blir det middag på resturang, det ska bli trevligt.
GOD NATT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0