Mina favoriter

Vardagen är här med allt var det innebär blöjbyten, bärande, spyor, elda i pannan, gå promenader och massor av kärlek såklart. Igår kväll var en sån där skrikig och jobbig kväll för Violan hon var mycket ledsen och hade svårt att komma till ro men till slut vid 00.30 somnade hon för sista gången och sov sedan gott.  De är inte lätt när man är liten och inte vet om man vill sitta, stå, gå, ligga, äta, rapa eller prutta allt var mest bara jobbigt och gråten var ett faktum. Tror nästan hon somnade av utmattning, sådana kvällar måste man också ha när man är så liten.  Nu är det morgon och hon kvittrar som aldrig förr hon kommer nog inte ihåg ett skvatt om natten.

De blåser, snöar, och faller grenar på huset och jag har sovit dåligt men jag vet inte varför. Kanske tänker på min döda hund kanske var de bara en sådan natt som jag inte skullresova på. Som tur är har Viola och jag minst två vilor på dagarna då är det skönt att sova tillsammans.  Den bästa vilan är bara en timme efter att vi sovit våran natt vila då vill hon nämligen somna igen så där imellan sitter hon i babysittern, skrattar och sparkar med sina små ben. Hon ligger i sägnen och pratar och är på allmänt bra humör. På den timmen hinner jag klä på mig, borsta håret och allt de där, äta frukost, och plocka lite här hemma. De sista vi gör innan vi går upp och tar våran förmiddasvila är att gå ut tillsammans och tända i pannan, då sitter Violan i babyskyddet och följer mig med var jag gör, glad och lycklig :)
Messa två var mina favoriter men nu har jag bara en kvar.

Kommentarer
Postat av: sara

Beklagar verkligen sorgen efter er hund! vet hur mkt djur kan betyda för en. Blev den gammal?

Mvh Sara

2012-01-04 @ 10:31:02
URL: http://jespersmammasara.blogspot.com/
Postat av: Malin

Han blev bara sex år . Han blev sjuk och vi blev tvugna att ta bort honom så min sambo var snäll och sköt honom här hemma när vi släppte ut honom så han märkte absolut inte att något var på gågn. han dog på stört.

2012-01-05 @ 20:50:38
Postat av: Sara

Det var tråkigt att höra! Ja, de är nog de bästa för både hund och oss att göra på de viset även om de är svårt.

2012-01-05 @ 21:12:57
URL: http://jespersmammasara.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0