morgondopp

Japp idag är det vardag igen vilken innebär uppgång vid sju tiden och idag började vi med ett morgonbad i baljan.  Efter frukost för oss bägge och lite lek i babysitttern så somnade vi igen och sov i två timmar sedan var det dax för en lång tur med vagnen och sen iväg till Hjo för att inhandla lite förnödenheter och in på bibblan. Kommer hem tänder i pannan, slappar en stund och tar itu med ränkignar. Mats kommer hem 16 och då sätter jag honom på barnvaktsposten så jag kunde städa ordentlig på övervångingen. Snart är det dax för middag som vi ska införa från och med idag i matsalen isället för i köket eftersom snart kommer Violan också sitta med oss att äta. Vi ska äta tillsammans så hon ser att vi äter och hur kul det är (?) att äta mat och vilken fina färger osv men ska stoppa i sig, allt för att försäkra mig om att hon inte kommer få matfobi som jag sett en dokumentär om att barn kan få, i USA.  Ska väl också börja söka efter en en stol till Violan redan nu så jag hittar just den jag vill ha och de är inte lätt så kräsen som jag är.
Stålmannen pose

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0