viltolyckan

Det blir ju aldrig riktigt som man tänkt sig, när som helst händer något som man inte riktigt är beredd på.
Igår vid 21 tiden fick vi bege oss till Mats föräldrar så han kunde hjälpa sin far med en viltolycka på marken, som tur var så dog vildsvinet på plats så inget eftersök behövdes. En stor bamsing till galt som trodde den kunde ramma en lastbil men istället dog den på stört.
Efter att börjat skära av huden så upptäckte vi att hela vänstra sidan var köttfärs och inget att ha på tallriken men vi får se hur högra sidan klarade sig. Först och främst så ska ett trikinprov skickas in så vi slipper insjukna i  "svininfluensa" ;).

Fy bövelen vad vildsvinsGALT luktar päck, Mats tvättade sig både en och två ggr men det hjälpte inte. Lexi luktade också efter att Mats tagit hem lite vildsvin "treat" till henne i form av hela trynet som hon bet tag i och vägrade släppa. Hon gav trynet en rejäl omgång så att den verkligen var död, glad och stolt efteråt.
Mats sprang upp  och bytte blöjan på Violis när vi kom hem så jag kunde plocka in maten som vi i all hast inte hann innan vi åkte. Det skulle han aldrig ha gjort.  Lexi hoppade upp i sängen, Viola fick ny blöja och på sig en pyjamas, Mats tog av sig kläderna och hoppade ner i sängen med barnet. Vad luktade sängen, mannan, hunden ochg barnet sedan, jo VILDSVINSGALT, BLÖÖÖ !   Mats och hund fick hoppa in i duschen och jag gav honom instruktioner hur man använde min Body scrub sp han skulle bla av med stanken. Jag fick fylla baljan och bada barnet samt byta sängkläder för den stanken ville jag inte ligga i och jag är inte känslig för doft annats men det finns faktiskt gränser. Doften utav blod, kött, och galt som luktar som en man som inte tvättat sig de senaste deceniet var inget för mig .

När väl alla var på plats på sina positioner i sängen igen och lakanet doftar sköljmedel, babyn luktar bebis, hund luktar hund och Mats en blandning av rexona och min bodyscrub med cocos doft så kunde vi äntligen sätta på filmen SUPER 8 och den var rätt kass.
Här är en bild på maten vi åt igårkväll inann vi gav oss iväg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0