Viola fjorton veckor

Sex veckor
Väger cirka: 4.4kg
Längd cirka: 53.5cm
Storlek i kläder: 56
Min favorit sak att göra: Ligga på mammas axel och att bada
Jag tycker inte om: När hon blir själv och att bli tvättad på morgonen.
Ny sak jag utvecklat/utvecklar : Att göra höga ljud när jag är missnöjd


Sju veckor
Väger cirka: 4.7kg
Längd cirka: 54cm
Storlek i kläder: 56
Min favorit sak att göra: Att få 100% uppmärksamhet och att bada.
Jag tycker inte om: När hon blir själv. Babygymmet passar sig inte.
Ny sak jag utvecklat/utvecklar : Försöker vända min från sidan till mage

Åtta veckor
Väger cirka: 4.9kg
Längd cirka: 54.5cm
Storlek i kläder: 56
Min favorit sak att göra: När jag ser mamma och pappa och när de räcker ut tungan.
Jag tycker inte om: att ligga ner när jag är vaken.
Ny sak jag utvecklat/utvecklar : Försöker härma mamma och pappa när de räcker ut tungan.
Nio veckor
Väger cirka: 5.1kg
Längd cirka: 56 cm
Storlek i kläder: 56-62
Min favorit sak att göra: Att stå upp och se på tv
Jag tycker inte om: När mamma inte är i nerheten av mig.
Ny sak jag utvecklat/utvecklar : Min röst, jag tjuter och låter mest jämt när jag är vaken.

Elva veckor
Väger cirka: 5.5kg
Längd cirka: 58 cm
Storlek i kläder: 62
Min favorit sak att göra: Rulla runt från sidan till mage (vilket min mamma tycker är ruggigt otäckt när hon inte är med och övervakar mig)
Jag tycker inte om: När jag inte kommer till ro och kan sova
Ny sak jag utvecklat/utvecklar : Jollra och prata, prata och prata
Tolv veckor
Väger cirka: 5.7kg
Längd cirka: 59 cm
Storlek i kläder: 62
Min favorit sak att göra: Se på mamma och pappa ovaninfrån, så skrattar jag och suga på mina fingrar !
Jag tycker inte om: ligga i min säng när jag inte vill
Ny sak jag utvecklat/utvecklar : Få in hela handen i munnen

Tretton veckor
Väger cirka: 5.8kg
Längd cirka: 59,5 cm
Storlek i kläder: 62
Min favorit sak att göra: att se på mobilen som hänger över min säng
Jag tycker inte om: När jag inte ser min mamma
Ny sak jag utvecklat/utvecklar : Att greppa

Fjorton veckor
Väger cirka: 5.9kg
Längd cirka: 60 cm
Storlek i kläder: 62
Min favorit sak att göra: Jollra
Ny sak jag utvecklat/utvecklar : Klia mig i ögonen




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0