Natoinaldagen (bilder)

Idag har vi tillbringat dagen nere i Hjo, enda från 11-16. Började med en lunch på Känsla, smaskig buffe med lax och grejer. Sedan gick vi och beställde rökt sik till midsommar nere i fiskeboa, promenerade till ett lägenhetsområde där det är en lägenhet som är ledig, jätte tjusigt och mysigt litet område, ett stenkast till sjön. Gick till parken den det hade körts fram prydliga Corvetter som till och med hade avdammade motorer, Mats tyckte att bilarna lätt vackert när de slog på motorerna. Spann som katter.  Gick till Frestelsen där vi drack kaffe och den som inte körde hem, vilket blev Mats tog en öl.  Satt där en bra stund medans lillan sov i vagnen och sedan fick hon mat när hon vaknade. Skönt i solen och när det är lä. Gick till Expriment museet och lekte av oss lite där inne. Gick till scenen och såg paraden med flaggor, trumpeter och trummor.  Det hölls tal, sosse pladder om du fråfar mig om välfärd och grejer, skit tråkigt onödigt tal, men han insåg väl att detta var enda chansen att spy ut sin tro till de rödgröna vännerna, inte jag med andra ord. Sedan var det vacker musik, barnkör och utdelning av kulturpriset. Träffade en del jag kände och passade också på att åka häst och vagn, en 20a för tio miunter i den vackra parken tyckte jag var billigt och jag fantiserade om att han kunde tagit 100kr betalt minst om det varit i GBG. Den snälla nordsvensken (hästras) Hedar och kusken Per Madestam (som jag tror många av mina läsare känner igen) fick jag en pratstund med.
Sist men inte minst var det rasparad av hundar och jag tog tillfället att klappa massor av taxar, papilloner, schäfrar, labradorer, dalamatiner och jag var helt salig bland alla hundar nu när jag inte äger någon själv. Får inte heller glömma den underhållande agillityn, det var det bästa på hela dagen.
Mats på Frestelsen
Viola på Frestelsen
Corvetter
Mer Corvetter
Exprimentmuseet
Paraden
Åka häst och vagn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0