Lördag och Söndag

Lördag gav oss blåsigt väder fast det stoppade oss inte för en promenad runt ön, Viola sov  i vagnen väl nerpackad så att inte blåsten skulle bita tag i henne. Suffleten på vagnen var ett bra segel och eftersom vi gick med vinden i ryggen så behövde jag knappt putta vagnen, jag fick snarare bromsa den.  På vägen hem så gick jag förbi salongen så G fick beundra min dotter, G som har fyra pojkar till barnbarn tjatade om att hon också ville ha en barnbarns flicka att köpa rosa och fluffiga saker till. G var glad över att se mitt lilla underverk och mamma blir samtidigt ljusare i håret.

Karl (min bror) och Marie kom också ut till Hyppeln. Marie som nu ska föda vilken dag som helst och gått över tiden med tio dagar. Vi åt räkor och efter det hällefrlundra med riven pepparot.
Karl och Marie lämnade ön 18.10 och klockan åtta satte vi på mello som resten av Sveriges svenssons och som vi tippat på så vann ju Loreen för er som missat detta.
Vi åt ostbricka och drack vin till detta och hade det så där äckligt mysigt som man bara kan  ha det till mello.
SÖNDAG
Började dagen med att bada Jolan i badkaret och det tyckte hon om för nu kunde hon plaska hur mycket hon ville utan att jag blir genom våt på armarna, bröstet och magen. Jag badade nämligen med henne och hade inte heller så mycket kläder på mig att bli blöt på.
Åkte färjan 13.10 från Hyppeln och på vägen hem så stannade vi på Mc donkan för att köpa äppelbitar till Viola som hon skrek efter, sedan blev hon tyst och snäll resten av vägen hem till hennes farmor och farfar. Hos dom fick vi äta vildsvins stek, potatisgratäng och sallad. Vi fick tyvär med oss en fripassagerar hem också i form av en överlycklig Lexi.  Hemma i huset hade vi hela 12 grader inne så det blev eldning för hela slanten enda till midnatt.
Somna gott i våra egna sängar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0