mamma&barn gympa

Bebisen vaknde 06.20 idag (jippie) bad Mats ta henne en timme innan han åkte iväg så jag fick sova lite till. Sedan var det full rulle hela morgonen och 09.30 skulle mamma&barn gympan i Hjo börja. Gissa om jag ångra mig djupt när jag var aptrött efter bara uppvärmningen. Sedan trönade vi alla muskler man kan hitta i en stackars förlöst kropp. Jag kan väl ändå skryta med att min mage var det enda som var någelunda i form och blev inte så trött av magträningen men resten trodde jag skulle döda mig där ett tag. Tur att jag hade ett sött litet Viola ansikte att titta på som gjorde att jag orkade mig igenom passet. Bebisarna låg på golvet och tittade på oss mammor. Bebisen L som krålar runt besökte mig och Viola iemllanåt och han tog gärna med sig några av hennes leksaker innan han ålade sig vidare till nästa bebis.

Träningsvärk med stort T nu, fast jag tyckte att jag strechade ordentligt, konstigt det där med streching hur mycket man en strachar så har man träningsvärk. Gick som en jag vet inte vad därifrån, det riktigt skakade i benen på mig, att gå nerför trappan hemma ska vi inte tala om, får be Mats sätta upp ett handikapp räcke i trappan när han kommer hem.

Fint väder det är idag OCKSÅ varit ute en stund och fotat de första snödropparna som vågat sig upp ur jorden. Viola somnade i vagnen och har snart sovit i tre timmar de lilla barnet. Hon sover nästan bara två - tre ggr på dagarna nu och har en riktig lång vila såhär mitt på dagen. Jag slummrade till brevid henne och har varit vaken en stund nu och grejat lite inne.
trött bebis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0