ärenden

Igår var en turbelent dag i våran lilla familj, mer än så vill jag inte gå in på. Sov dåligt den natten, var till och med uppe en sväng mellan 4-5 på morgnen och hängde tvätt, plockade ur diskamskinen och pulade med annat. trött dag.  Efter att en dam från sparsmakar varit här och gett oss råd hur vi ska styla hemmet inför fotografering och visning så åkte vi till Skövde för att uträtta ärenden. Mats köpte en vit slips till begravningen idag. Ska ta farväl av min kära mormor Viola, jag som knappt fällt en tår över henne  kommer nog storlipa imon, då släpper kanske allt och att jag verkligen förstår att hon är borta. Men man får jag gråta floder på begravningar, mormor ska ligga brevid morfar såklart.

I Skövde var vi inne på Maxi och handlade gott, men efterom jag inte hittade katrinplommon i den stora affären fick det bli fördig puree som Jolan ska få. Jag blev arg medans jag gick i barnmat hyllan och skällde ut burk efter burk. Visst allt är 100% naturliga råvaror men vem vet vart dom är ifrån, hur långt de har fraktats, vilka miljöer de är framställda i, hur djuren som ligger i burken har lidit.  Jag förstår frotfarande inte hur svårt det är att göra egen mat, det är ju super enkelt. Jag fruser ner och bunkrar upp som aldrig förr.  Idag har jag gjort lax till lillan tillsammans med  brocoli, blomkål, ärtor och lite persilja, det var nam nam.  Hon äter ju som en häst och kan äta hela tiden om det så bjuds. Gjorde även en smarrig mellis till henne med turkiskyoghurt och varma björnbär som jag mixande. Köpte också mer blommor att ha ute i en blomsterhandel samt gjorde ett ärende på banken.

Jag och magen i Köpenhamn för snart ett årsedan (tror jagh är i vecka 26 eller något på bilden mitten av juni)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0