Dax att tänka i dagisbanor

FÅtt höra att det är lååång kö för att få en plats i Hjo så det är lika bra att börja söka redan  nu, men vilket dagis?
Jag har ju jobbat på flertal av dom men alla är bra på sina vis. Har pratat med Mats och på första plats ska vi nog välja Ur och skur, fast jag vet att det är den populäraste förskolan i Hjo typ och de har bara plats för 25 barn, men man måste våga chansa.
Sen ska vi nog ta den nära sjön som ligger i parken, funderar dock på om inte de är ett kristet dagis, men vad gör det? Vi lever ju trots allt i ett kristet samhälle. Och på tredje plats Skogshyddan, ett "vanligt" dagis.

Igår var vi på öppna förskolan där vi var hela 14 bebisar med sina mammor och en pappa. Viola klarade av att koncentrera sig på maten denna gång så hon åt en stor portion av det jag gjorde igår till henne nämligen ekokorv med rotmos och idag har jag gjort skinka med ris, ärtor och kantareller till henne.  BVC sköterskan överraskade mig med att säga att Viola inte behöver ha någon ersättning längre om hon äter så bra. Då blev jag glad för den där ersättnngen är sjuk dyr och hon äter den tillsammans med välling så nu räcker det bara med välling till kvällsmålet.

Ja just  det, Mirka från "familjen annorlunda" väntar sitt tolfte barn, grattis till er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0