Lördag

Jobbig dag det varit idag men löste sig ändå bra. Allt började med att vi fick sovmorgon för tredje dagen i rad enda till 09.00 då jag väckte min lilla pärlan som sov så gott imellan mig och Mats. Hon är så fruktansvärt varm på nätterna och ligger i bara blöja och utan täcke. Fast jag tog av henne  blöjan tidigt på morgonen för det var så våt och la handuk under henne och då sov hon jätte gott.
Väl vakna och möättade åkte vi och lämande Viola och bytte till en skåpbil och åkte för sista gången till Habo för att hämta de grejer vi ville ha av  mormor, minnen och livsverk. Min morfar var möbelsnickare och gjorde fantastikst fina möbler som nu delats ut i släkten. Jag fick ett litet vackert bord samt en golvklocka som han gjort. Bilder kommer imon. Jag valde också en av vigselringarna, samt en annan blå ring som hon använde jämt som hon också hade när hon somnade in. Sedan gjorde jag ett stensmycke till henne när jag var 15 år som jag nu tog tillbaka.  Lite annat smått blev det också,  som grytor, två serviser, kylklampar, förstongsglas, adventsstjärna och husshållspapper.

När vi var klara åkte vi till Mats föräldrar där det bjöd på grillat vildsvin med årets första skörd av hemmaodlad färskpotatis. Jag fick dricka rödvin eftersom det är morsdag imon.
Jag och min dotter idag. Måste påpeka att jag älskar min kilklackar och skulle kunna leva i dom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0